SOPA DE FARIGOLA RECONSTITUENT

#Sopas y cremas 02 mayo 2016

SOPA DE FARIGOLA RECONSTITUENTAcabem d’entrar en el mes de maig i sembla que la primavera encara està mandrosa per imposar-se a l’estació anterior. Aquest cap de setmana hem fet una excursió per les muntanyes de Prades. El camp feia goig de veure amb l’esclat de les flors, entre elles la farigola ens inundava de color. No vaig poder resistir collir uns manadets per assecar-los i tenir-los  durant les pròximes setmanes. Quan vam arribar a casa, cansats i amb fred, ens va abellir una sopa de farigola.Recordo de petita que no m’agrada gens perquè la meva àvia la feia amb pa i a mi mai m’ha agradat el pa mullat, però aquest cop la flaire de l’esclat de les flors de les farigoles acabades de collir, va inundar la meva cuina i com que estàvem molt cansats ens va anar perfecte encarregar la feina al Thermomix® La farigola és l’antibiòtic natural, és reconstituent, perquè aporta ferro i ens ajuda a realitzar bones digestions. És molt adequada per fer l’ultim àpat del dia, ja que és tranquil•litzant i ens ajuda a relaxar-nos per poder agafar el son amb més facilitat.He volgut transcriure-us la recepta perquè el resultat va ser molt bo i ens va ajudar a recuperar el benestar, a la vegada que ens va escalfar. Va ser buscar el que teníem per la nevera i fer una bona combinació que obvies el pa mullat que a mi tant em desagrada.INGREDIENTS:
  • 2 cebes
  • 3 grans d’all
  • 30 g d’oli,
  • sal
  • 4 espàrrecs o un grapadet. (és opcional la quantitat en funció de la mida)
  • 1 cullerada de tahína
  • mig carabassó
  • 1 culleradeta de  “hatcho” miso sense pasteuritzar
 -Preparació  
  1. Rentar els espàrrecs i el carabassó i trossejar 4 “ a vel. 4. Reservar.
  2. Afegir dins el got les cebes i els alls i trossejar  4 segons, vel 4.
  3. Sofregir les cebes i els alls, amb l’oli 10’ temperatura 120º, vel 1, gir invers.
  4. Afegir 1 litre d’aigua i portar a ebullició. 8 minuts a 100º, vel. cullera. Mentre es va escalfant l’aigua, ja li podem afegir les verduretes trossejades i la sal.
  5. Afegir una cullerada de tahina quan el brou ja és calent. D’aquesta manera es dissoldrà amb facilitat. Li aporta calci i pel que fa al gust li aporta molta cremositat.
  6. Afegirem unes branquetes de farigola fresca o seca amb les seves flors i fulles i mantindrem l’ebullició durant 10 minuts més. És a dir, programarem 10 minuts, a 100º, vel. cullera, gir invers. ⟲⟲
  7. Quan servim la nostra sopa al plat, retirarem les branques de farigola i afegirem una culleradeta de miso per cada comensal i remenarem fins a dissoldre, sense posar temperatura per tal de mantenir el ferment viu que ens beneficiarà la nostra flora bacteriana.
 Desitjo que la proveu i que us aporti salut i benestar.